Direktlänk till inlägg 1 januari 2016

Notis Förlag i Malmö.

Av Stefan Johansson - 1 januari 2016 21:36

Det ska bli 3 böcker i ämnet "Alternativmedicin" och det var tänkt att jag ska vara medförfattare till ca 100 andra personer som bidrar till boken, jag skulle skriva om det jag känner till om cannabis som medicin och en av dom som håller i allt detta är författtaren och journalisten Stefan Whilde, som har skrivit bland annat boken "HÄLSA FÖRE LAG" http://2op.se/2015/04/28/halsa-fore-lag-ny-bok-for-halsofrihet-och-medicinsk-mangfald/

förutom alla andra böcker som han skrivit, första boken i serien ska komma ut i Maj 2016 är det tänkt, och allt material ska vara inne i mitten på Januari månad 2016 för att allt ska hinnas redigeras.


Men som det ser ut nu så ser det inte ut att jag lyckas få tillbaka datorn på några månader än, och då har tåget redan gått för mej att vara med i den första boken, har hört att det kan ta allt mellan 2 månader till ett år beroende på hur mycket dom måste gå igenom, och i mitt fall så handlar det om ca 15 TB med data. så det är inte säkert att man får tillbaka datorn med all data om cannabis som medicinal och nyttoväxt på överskådlig framtid,


Men jag ska försöka påverka tingrätten att dom ger tillbaka min dator, det borde ju vara snabbt avklarat att skanna igenom datorn för teknikerna hos polisen, det är en Samsung SSD disk 250 GB 850 EVO series som går i runt 500 MB/sec i diskhastighet, som är min masterdisk där mitt operativ ligger, så det hade enligt min mening gått snabbt att göra en clone av diskens innehåll. Då har dom ju allt som jag skrivit på mina mailkonton dom sista 10 åren, det är ju bara en 6 månader sedan jag köpte disken av Pelle på databutiken där jag jobbat senaste 7 åren och installerade operativet, på den så finns alla mina tre mail adresser med allt som jag skrivit och beställt på internet genom åren och alla konton som jag har, allt fanns på SSD disken.  


Uppdatering..

Eftersom jag fick tillbaka datorn med alla tillhörande hårddiskar så har jag kunnat slutföra första delen av böckerna som handlar om cannabis som medicin som gått för trycksättning, den boken kommer ut nu i slutet av maj månad. 


uppdatering 2..

Lämnade in material 1 juni för bok nr två som ska komma ut i oktober månad är det tänkt.


delar med mig lite av bokens text redan nu.:


Och varför cannabis har en sån stor inverkan på vår kropp och vårt välbefinnande är inte så svårt att förstå om det kom till allmän kännedom att vi människor har ett eget cannabinoidsystem i vår egen kropp, som är mycket snarlika dom cannabinoider som finns i cannabis plantan.


för vi tillverkar egna cannabinoider i vår egen kropp, snarlika dom som finns i cannabis, om vi kan tillföra dom rätta signalsubstanserna = cannabinoiderna till kroppen, så hjälper du kroppen att reparera sig själv när du tillför mer ammunition till kroppen i form av cannabinoider, flera av dom signalsubstanser som kroppen tillverkar och som finns i vår kropp heter "Endocannabinoider"



Endocannabinoider = Kroppsegna cannabinoider har en stor inverkan på vårt välbefinnande


Endocannabinoida systemet är ett signalsystem som genom cannabinoider och receptorer reglerar, modulerar och har skyddande funktion i våra kroppar. Receptorerna, där de mest undersökta är CB1 (cannabinoid receptor 1) samt CB2 (cannabinoid receptor 2) aktiveras av cannabinoider som till exempel tetrahydrocannabinol THC (Cannabis Sativa) och kroppsegna cannabinoider (endocannabinoider) där anandamid (AEA) 2 arakidonoyl glycerol (2-AG) är de mest förekommande. Även andra receptorer aktiveras av cannabinoider, bland annat TRPV, GPR18, GPR55, GPR119, PPAR, 5-HTP, hybrid receptorer. Cannabinoider reglerar intercellulär kommunikation, skyddar, modulerar och samordnar homeostas i våra kroppssystem som centrala nervsystemet, hjärt- och kärlsystemet, immunsystemet, endokrina systemet, respiratoriska systemet, reproduktiva systemet, muskuloskeletala systemet etc. Cannabis har stor inverkan på hälsa och sjukdomar

https://sv.wikipedia.org/wiki/Endocannabinoida_systemet



Allyn Howlett and William Devane upptäckte 1990 att vi människor har ett eget cannabinoidsystem i våran egen kropp, http://www.drugscience.org/Petition/C3D.html


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Johansson - 1 september 2016 15:44

Jag önskar av hela mitt hjärta att jag slapp berätta denna enormt tråkiga nyhet för er att min mycket älskade vän Ylva avled i sömnen kl 03,35 inatt medan jag låg vid henne på golvet och tröstade henne som så många gånger tidigare som jag alltid gjor...

Av Stefan Johansson - 2 januari 2016 20:36

Jag har försökt att glömma mitt gamla liv som jag hade fram till jag fick fängelse för narkotikabrott, men det var ju nästan tretti år sedan, men polisen glömmer ju inte det då dom går efter gamla papper, och jag har försökt att skapa mig ett nytt li...

Av Stefan Johansson - 1 januari 2016 21:30

Jag har följt med i vår industriella utveckling i bra precis 200 år. närmare bestämt 1812-1815 fram till våra dagar för att vara mer exakt, så jag har ett bra begrepp om vad allt handlar om när vi talar i ett större perspektiv.   Varav cannabis s...

Av Stefan Johansson - 1 januari 2016 21:28

Här i Sverige så kallas cannabis för knark, men det beror på den massiva propagandan som vi matas dagligen av i media, tv samt tidningar gör sitt bästa för att förleda oss om sanningen om cannabis medicinska egenskaper, men allt beror på vem som ska ...

Av Stefan Johansson - 1 januari 2016 21:21

Har sytt många gånger i huvudet av diverse olyckor på cyckelolyckor, flera gånger självförvållat, då man var ordentligt på lyset och inte hade varken förstånd eller snabba reflexer, så jag har besökt asfalten flertal gånger med ödestigert resultat. ...

Presentation


55 år gammal på denna bilden

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästboken

Frågor till mig


Ovido - Quiz & Flashcards